Blue Vikings Forum Indeks Blue Vikings
DEBATFORUM

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Ciffertips status og indkast

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Blue Vikings Forum Indeks -> Spørgsmål, idéer, ris/ros etc.
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
stadionpølsen

Indmeldt: 09. jul 2002
Geografisk sted: Bryggen

IndlægSkrevet: Man okt 05, 2009 2:23 pm    Emne: Ciffertips status og indkast Besvar, med citat

Ciffertips har kørt i 12 runder (ink. pokalkampe) og før man ser sig om er der en lang vinterpause. SÅ det må være et godt tidspunkt at alle kan kommer med forslag og kommentarer til konkurrencen og forbedringer til denne.

Jeg har lige nogle punkter for at sætte snakken i gang:

1: Varighed. Jeg synes egentligt godt man kan overveje at laver ciffertips til en halvårlig begivenhed. Altså at man finder en vinder for efteråret og en vinder for foråret. På den måde kan alle starte på en frisk. Det udelukker jo ikke stadig at have en samlet vinder efter sommerens sidste kamp. Altså en vinder i efteråret + en vinder i foråret + en samlet sæson ciffertip vinder.

2: Når man snakker om ”alle”: skal reglen med de 3 ø’er afskaffes? Nogle kan jo være uheldige og bare ikke at være hjemme. Andre følger ikke så meget med. Fra et opdaterings synspunkt er det ikke den store hovedpine at give folk ø’er herfra til juleaften. Pointen med reglen var at luge ud i de tippere som faktisk ikke rigtig deltager = tipper 3-4-5 gange per halvsæson. Som den Snusfornuftige morfar… hehe

3: Introduktionsteksterne i ciffertips-trådene: er der nogle der læser dem eller er folk egentlig helst fri?

Og ja... det var bare lige en start.

Synes det er en meget fin konkurrence her på forum. Så hvem end der introducerede idéen i sin tid skal have en stor tak herfra.

OG jeg har ikke noget i mod at fortsætte med opdateringer med mindre der er andre der ønsker at tage over – evt. en der kan kode et super ciffertips system! wink

VAMOS!
Sjus

Indmeldt: 24. aug 2006

IndlægSkrevet: Man okt 05, 2009 5:26 pm    Emne: Besvar, med citat

Synes ciffertips er pisse fedt og for at svare på punkt 3, så er introduktionsteksterne geniale. De må ikke afskaffes.

Jeg synes det er fint med 3 gange ø og så er man ude. Ideen med 2 etaper er også fin og så en samlet vinder, er man ude af den første halvdel, så kan man jo også komme ind i kampen til 2 halveg.

Synes ikke der er rum til meget forbedring, det skulle da lige være præmier.

Bare hold det gode arbejde kørende, så tror jeg sku ikke folk kan forlange så meget mere.
Bennetzen!!

Indmeldt: 12. sep 2003

IndlægSkrevet: Man okt 05, 2009 6:20 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg synes det kører fint som det gør nu. Dog ville jeg ønske at man havde hele stillingen, og ikk kun toppen. Men ved ikke om det bliver for besværligt at skulle rykke folk rundt på listen hele tiden, i stedet som nu hvor den er alfabetisk.

Men ellers super arbejde, og fedt at se de bliver opdateret så hurtigt.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Dunkel KunF #220

Indmeldt: 24. apr 2002
Geografisk sted: FuCK-land ;-(

IndlægSkrevet: Tirs okt 06, 2009 8:01 am    Emne: Re: Ciffertips status og indkast Besvar, med citat

stadionpølsen skrev:
1: Varighed. Jeg synes egentligt godt man kan overveje at laver ciffertips til en halvårlig begivenhed.

Jeg har selv tænkt på det samme. Rigtig godt de

stadionpølsen skrev:

2: Når man snakker om ”alle”: skal reglen med de 3 ø’er afskaffes? Nogle kan jo være uheldige og bare ikke at være hjemme. Andre følger ikke så meget med. Fra et opdaterings synspunkt er det ikke den store hovedpine at give folk ø’er herfra til juleaften. Pointen med reglen var at luge ud i de tippere som faktisk ikke rigtig deltager = tipper 3-4-5 gange per halvsæson.

Tror det er godt at der bliver luget ud - tror det er godt, der er en deadline for sidste deltagelse (start). Kan godt være tre Ø'er er lidt for voldsom, hvis folk tager på ferie i to uge, så skal der kun en fejl til. Er tre Øér i træk for blødsødent?

stadionpølsen skrev:

3: Introduktionsteksterne i ciffertips-trådene: er der nogle der læser dem eller er folk egentlig helst fri?

Det er super - altid godt med lidt at læse.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sjus

Indmeldt: 24. aug 2006

IndlægSkrevet: Tirs okt 06, 2009 10:15 pm    Emne: Re: Ciffertips status og indkast Besvar, med citat

Dunkel KunF #220 skrev:

stadionpølsen skrev:

Det er super - altid godt med lidt at læse.

Ikke mindst fordi det er godt skrevet og relevant det der står jo. Måltips er ikke det samme de par få gange hvor optakten ikke var med.
Dobbeltgængeren

Indmeldt: 23. apr 2002

IndlægSkrevet: Ons okt 07, 2009 7:32 am    Emne: Besvar, med citat

Jeg er helt enig med David og Bennetzen! Ville være fint med halvårlig, og også fint med hele stillingen (selvom jeg selvfølgelig godt ved hvor jeg ligger - lol).

Synes ellers det kører super med Pølsen ved roret. Well done bro
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
cv jørgensen

Indmeldt: 15. jun 2003
Geografisk sted: Odense SØ

IndlægSkrevet: Ons okt 07, 2009 8:19 pm    Emne: Besvar, med citat

Kunne det være en ide at optimere "spændingen" i stillingen, ved at minimere forskellen mellem rigtig resultat og rigtig ciffer af et holds mål???

prinsnico skal jo ikke have for lang snor Smile

Jeg tænker man kunne sige 3 point for rigtig resultat, og så holde fast i 1 point ved rigtig målgæt af det ene hold.....bare en tanke Smile
Kasper#13

Indmeldt: 23. apr 2002

IndlægSkrevet: Ons okt 07, 2009 8:27 pm    Emne: Besvar, med citat

Rigtig gode forslag til små forbedringer på en fortinlig kappestrid.

Kunne man evt. udvide konkurrencen, så rigtigt resultat = 5 point, rigtig vinder/uafgjort = 3 point, rigtigt antal mål for det ene holde = 1 point? Tror det vil give meget tættere opløb - og dermed spænding og interesse.
dkgustav

Indmeldt: 18. apr 2007

IndlægSkrevet: Fre apr 02, 2010 11:18 am    Emne: Besvar, med citat

Kasper#13 skrev:
Rigtig gode forslag til små forbedringer på en fortinlig kappestrid.

Kunne man evt. udvide konkurrencen, så rigtigt resultat = 5 point, rigtig vinder/uafgjort = 3 point, rigtigt antal mål for det ene holde = 1 point? Tror det vil give meget tættere opløb - og dermed spænding og interesse.

Helt enig. Det var sådan jeg havde forstået oplægget til den nye sæson, men jeg havde misforstået det...
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Blue Vikings Forum Indeks -> Spørgsmål, idéer, ris/ros etc. Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum